onderwater kaart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu onderwater kaart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu

onderwater kaart

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

Front Porch

Front Porch is een prachtige duikstek. Het is een duikplek die makkelijk te bereiken is. In en uit het water gaan is voor iedereen te doen. Dit maakt Front Porch een ideale duikplek voor beginners. Onderwater is er veel leven, je treft er zeer veel verschillende soorten vissen. Ook het koraal is er in diverse soorten, kleuren en maten. Het is er tussen de 2 en de 30 meter diep.
Onderwaterleven
Voor het dok is het vrijwel allemaal dood koraal. Dit komt mede door orkaan Lenny in 1999.
Sinds een paar jaar komt er wel weer wat koraal terug. Het dode koraal trekt veel vis aan. Deze vissen halen hun voedsel uit het dode koraal. Voorbij de paal waar inderdaad werkelijk Front Porch begint (en ook mijn onderwaterkaart) is een prachtig stuk leven. Je vind er diverse soorten koraal. Vissen met alle kleuren van de regenboog. En momenteel zit er een Frogfish op 12 meter.
Mogelijkheden
Er zijn 4 manieren om er ter water te gaan.
1) vanaf een boot
2) lopend vanaf het strand
3) met een commandosprong vanaf het
dok
4) met de trap vanaf het dok

De 3 mogelijkheden om er uit het water te gaan.
1) met de trap van je boot
2) lopend het strand op
3) met de trap van het dok

Met de auto is Front Porch goed te bereiken. Je kunt parkeren op de parkeerplaats van Bongo’s. (staat goed aangegeven) Vanaf daar is het nog maar 200 meter lopen. Eventueel kun je een kruiwagen pakken voor je duikspullen.
+/- 90 meter zwemmen vanaf het dok is een Zandvlakte. Daar is bijna geen leven. Ideaal om les te geven aan beginnende duikers. Als je vanaf de paal de lijn volgt naar beneden zal je op 27 meter diepte een klein wrakje tegenkomen.
Stroming en getij
Over het algemeen heeft Front Porch niet veel last van getij en stroming. Wel komt het voor. Dit zal inhouden dat het water iets lager dan gemiddeld is. De stroming komt bijna altijd vanaf het noorden als er al stroming is. Je kunt dit goed zien aan de boten die in het water liggen. Een boot die voor anker ligt wijst altijd met zijn kop naar de stroming.



  • 15 Maart 2008 - 07:05

    Ida:

    Dat ziet er weer toppie uit. Voor mij ben je nu wel geslaagd.
    Dikke knuffel en ik spreek je zondag.

  • 15 Maart 2008 - 09:33

    Ria:

    Wauw, klinkt erg gaaf!

    Nog maar 5 dagen! :D Heb zin om je weer te zien hoor!

    Dikke kus!!

  • 15 Maart 2008 - 11:48

    Stien:

    Vlgd week zaterdag maar weer bodypumpen!!

    Geniet nog van je laatste dagen in de warme zon, en goede reis terug

    kus

  • 15 Maart 2008 - 17:56

    Debora:

    Heej zus

    Klinkt goed allemaal. Zo jij kan wel goed reclame maken voor een mooie duikstek zeg. Ik word er zelfs helemaal enthousiast van. Helemaal toppie. Hopelijk spreek ik je nog eff voor je vertrekt naar holandia!! Ach we zien wel. zie je woensdag!! Geniet van je laatste dagen!

    Xdeb

  • 15 Maart 2008 - 18:43

    Wierd:

    daar moeten we maar eens met zun tweeen heen

  • 16 Maart 2008 - 09:56

    Trieneke:

    Nou volgens mij heb je alles wel uit je stage gehaald mooie dingen beleeft en mooie dingen gezien en heb je nu vast veel zin om weer naar huis te gaan wij hebben er tenminste wel veel zin in om je weer te zien en te spreken ,ik wens je een hele goeie reis en sterkte met het afscheid nemen van al je vrienden die je daar hebt gemaakt .(is vast niet gemakkelijk)een dikke kus en tot gauw trieneke

  • 16 Maart 2008 - 13:09

    Gerda:

    Goh, die stage is wel heel snel gegaan, zo ben je net vertrokken en zo sta je alweer op het punt om weer terug te komen.
    Maar je hebt vast heel veel zin om al je dierbaren weer te zien en te voelen!!
    Geniet nog even en alvast een hele goeie vlucht terug! En veel sterkte met afscheid nemen!!

    Groeten, Gerda.

    P.S. Ik ga je verhalen en mooie foto´s missen. Ik keek elke dag wel even of er nog nieuws was.

  • 17 Maart 2008 - 10:16

    Wietske:

    Het zit er nu echt bijna op he!
    Ik wens je veel sterkte met afscheid nemen, dit zal denk ik het minst leuke zijn van je stage.
    Geniet nog van je laatste dagen ,en een heel goede vlucht gewenst en een goed weer zien met iedereen.
    Wietske

  • 17 Maart 2008 - 10:38

    Anne:

    Hee Mirjam! Nog 1 nachtje op Bonaire en nog 1 nachtje in het vliegtuig en dan ben je weer thuis!! Het afscheid zal vast lastig worden, van iedereen die je daar hebt leren kennen en van al het moois wat je daar kunt doen. Dus daar wens ik je heel veel sterkte mee! Je hebt in elk geval echt een top stage gehad, dacht ik zo! Toch weet ik ook zeker dat je het hartstikke fijn dat je weer naar huis gaat, dat je iedereen hier weer ziet! Ik vind het in elk geval echt fijn dat ik je deze week vast weer zie! :D
    Dus geniet nog even van je 2 mooie laatste daagjes op Bonaire!! En ik wens je natuurlijk een goede reis naar Nederland!! Tot snel en heel veel liefs, Anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

bruin haar
bruine ogen
bruine huid

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2008

Thuis

18 Maart 2008

Tot snel

17 Maart 2008

laatste dagen

15 Maart 2008

onderwater kaart

15 Maart 2008

14-3

bruin haar bruine ogen bruine huid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 11846

Voorgaande reizen:

03 Januari 2008 - 19 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: