Onze auto - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu Onze auto - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu

Onze auto

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

04 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam


Zaterdagmiddag heeft Nicole mij opgehaald van de duikschool toen ik vrij was.
We zijn bijna gelijk gaan rondrijden. We zijn naar het zuiden geweest. Prachtige weg langs de zee. De zee werd steeds wilder. (mooie foto’s) Ook kwamen we langs hele kleine huisjes.
Dat waren vroeger slaven huisjes. Op de foto’s zie je meerdere zout bergen. Die slaven werkte daar. Helaas werd het snel donker. Maar de zon ging wel mooi onder.

Zondag. We hadden een heuze planning gemaakt. Eerst om half 8 kijken hoe een vliegtuig opstijgt. Maar na 3 kwartier was dat rotding nog niet de lucht in. We waren er zat van.
We zouden daarna naar de grote meren. Dat is in het noorden, een prachtig gebied. (zie foto’s)
We hebben veel gezien. op de terugweg zagen we een ezel. Nicole stapte uit om een foto te maken. Haha hij deed zijn lul naar buiten. Toen op naar het ezel park. Een mevrouw heeft daar allemaal ezels in bescherming genomen. Omdat die locale mensen ze liever dood rijden, heel erg. Ze vertelde ook over een ezel die met een poot was vast gebonden. Zo strak dat het touw in zijn poot zat. Toen ze de ezel kwam redden wou de politie niet eens helpen door hun mes te geven. Nee, ze moest eerst naar huis om een mes te halen. Gekkenhuis!!!
Toen door naar Sorabon. Dat schijnt één van de mooiste surf plekken op de wereld te zijn. Nou
daar wou Mirjam natuurlijk ook wel even surfen. Ging eerst niet zo goed. Maar toen. Er kwam veel wind. Ik ging hard, zo hard ben ik nog nooit gegaan. Heb me maar laten vallen want ik bleef harder gaan (was een beetje eng, hihi). Na een uur moest ik stoppen. Nicole werd gek van het zand op het strand. Dus gingen we weer weg. Om 15.00 uur zou er weer een vliegtuig opstijgen, dus snel naar het vliegveld. En ja hoor hij ging, maar hij ging de andere kant op en zagen we nog niets. We hadden trek. Dus naar de hut even wat eten. Nicole was heel moe. Die heeft echt zo lang geslapen. In die tijd heb ik met Ria gebeld. En ben ik in mijn eentje nog even naar Plaza geweest. Zo'n mooi plekje. Heb even naar de zonsondergang gekeken en zo. Toen ik terug kwam was Nicole weer wakker. We moesten de auto nog vol tanken. Dus wij naar het tankstation, hadden ze geen brandstof meer. Haha. Ik wist niet wat ik hoorde. We zijn maar naar een ander tankstation gegaan. Daarna een heerlijke pizza gegeten.

  • 04 Maart 2008 - 05:51

    Debora:

    Heej zus

    Zo weer heel wat beleefd. Hadden jullie toch een auto kunnen huren? Wat een prachtig eiland is bonaire zeg! Ik had laatst een stukje over bonaire gezien op tv en toen hadden ze het ook over die zout heuvels (bergen) Wat lijkt dat gek zeg dat de zee zo verkleurd. Apart dat dat gebeurd door het zout! Als ik het goed begrijp zijn ze de ezels daar dus liever kwijt dan rijk het is wat he! Mooi van zo'n vrouw dat zij ze dan opvangt. Mooie foto's heb jij gemaakt en die van nicole is ook prachtig haha!!
    He meid lekker genieten want vandaag is het nog maar 2 weken voordat je naar huis moet(mag)!! haha.

    Love you xdeb

  • 04 Maart 2008 - 11:26

    Yannic:

    prachtig prachtig :)
    zie je over 2 weken ;)

  • 04 Maart 2008 - 17:41

    Ida:

    Hallo daar,

    Ziet er weer mooi uit allemaal. In reisprogramma's en op foto's van Bonaire zie je inderdaad vaak van die slavenhuisjes en die zoutheuvels. Je kon natuurlijk ook niet thuis komen zonder dat gezien te hebben. Gelukkig was het toch nog gelukt om een auto te huren. Sneu van die ezels, een beetje vergelijkbaar met de kangaroos in Australië. Maar gelukkig zijn er altijd wel weer mensen die zich het lot van de dieren aan trekken.
    (heb je een mailtje gestuurd)
    Lieve groetjes, hvj, Ida

  • 04 Maart 2008 - 22:55

    Nicole:

    hee wat raar dat heb ik ook allemaal gezien en meegemaakt. zit je vlakbij mij? zulle we een keer wat afspreke en een auto huren:P:P

  • 06 Maart 2008 - 17:47

    Patrick Van Sermondt:

    hee mirjam hoe is het. leuke foto's. ben zeer benieuwd naar je duikerhalen. tot over twee weken.

  • 10 Maart 2008 - 09:38

    Ria:

    We want more! Meer foto's, meer berichtjes!

    Nog 9 dagen!!!! :D:D

    kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

bruin haar
bruine ogen
bruine huid

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2008

Thuis

18 Maart 2008

Tot snel

17 Maart 2008

laatste dagen

15 Maart 2008

onderwater kaart

15 Maart 2008

14-3

bruin haar bruine ogen bruine huid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 11845

Voorgaande reizen:

03 Januari 2008 - 19 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: