Het is vandaag maandag 21 januari 2008 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu Het is vandaag maandag 21 januari 2008 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu

Het is vandaag maandag 21 januari 2008

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

22 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

Ik heb vannacht om 5 uur bezoek gehad van 2 jongens. Zij dachten waarschijnlijk dat zij mijn geld, mobiel, mp3, logboek, duikboeken, tas en nog veel meer, harder nodig hadden dan ikzelf. Ik was die avond vroeg op bed gegaan. Ik was nog wat moe van het stappen. Rond een uur of 4 werd ik wakker. Niets aan de hand. Ben gewoon weer verder gaan slapen, totdat ik een uur later weer wakker werd. Toen stond er ineens een jongen naast mijn bed. Hij was druk aan het zoeken tussen mijn spullen in mijn nachtkastje. Toen hij zag dat ik mijn ogen open had gaf hij een seintje aan een jongen bij de deur, en zette het op een rennen. Ik dacht ineens: Ik ben beroofd. Dus ik gooide de dekens van me af en ging achter ze aan. In al mijn wanhoop riep ik steeds:"dit meen je niet, dit meen je niet". Toen ze met barkrukken naar mij begonnen te gooien gaf ik het op. Dag spullen, dacht ik. Toen ik terug kwam in mijn kamer heb ik als een gek alles overhoop gegooid. Kijken wat ik allemaal kwijt was. Ik zag dat ik nog een mobiele telefoon had. Dus gelijk naar mijn mama gebeld. Die stond in de apotheek. Ze was erg geschrokken en ging gelijk naar huis om mijn mobiele telefoon abonnement af te sluiten. Daarna heb ik nog een uur met mijn mama geskypt, om alles een beetje te verwerkenen op een rijtje te zetten. Om 6 uur heb ik Mireille wakker gemaakt (een andere stagiere). Ook zij schrok zich rot. Ze had gelijk de politie gebeld. Later gingen we rond kijken hoe het toch gebeurd kon zijn want ik was er zeker van dat de deur op slot was. Ineens zij Mireille "héé was die hor al voor het raam weg"? Nou niet dus! Ze zijn door het raam naar binnen geklommen en over mijn bed en MIJ binnen geklommen.
Toen de politie aangekomen was moest ik het hele verhaal doen. Hoe het was gebeurt en zo. Ging heel raar. Ze keken wat rond naar vinger afdrukken maar ze zagen niets (duh, dat moet toch met zo'n poedertje). Maar goed ik kon vanmiddag mijn proces verbaal ophalen.
Om 8 uur kwam ik op de duikschool aan, ze waren allemaal heel aardig voor me. Roeland (eigenaar wannadive) zei dat ik me over al mijn gelogde duiken niet druk hoefde te maken. Hij zou mijn nieuwe logboek wel invullen, met een proces verbaal. Zo'n verhaaltje van ‘wegens diefstal kan Mirjam Mulder haar 73 duiken niet aan tonen’. Dat was wel een geruststelling. Ik zit hier tenslotte om 100 duiken te maken. Waarvan ik er nu al 73 gelogd had. Ondanks alles scheen de zon wel. Lekker weer. Ik heb s’morgens geleerd hoe je flessen moet vullen. Om 11 uur mocht ik mee met de bootduik. Een prachtige duik gemaakt. (tussen alle terugblikken van 5 uur 'smorgens door) had zelfs nog een fooi $10. Toen ik terug kwam van de duik heb ik nog een beetje opgeruimd en zo. Om half 2 mocht ik naar huis om alles even op een rijtje te zetten. (ik had vrij gekregen, echt super). Ik ben weer verhuisd naar mijn oude kamer. Slaap nu weer met Mireille op de kamer. (weer een nieuw bed, weer wennen)
Heb mijn bed opgemaakt, kast ingeruimd en schoon gemaakt. Daarna stapte ik op de fiets om op zoek te gaan naar mijn tas en ik moest nog aangifte doen van mijn mp3 speler. Daar had ik in alle vroegte niet bij nagedacht. Ik was nog niet weg of stonden er 2 jongens voor me "ben jij Mirjam"?vroeg er één. Ze waren van de politie, en hadden mijn tas gevonden met daarin mijn logboek, duikboeken, pasfoto’s, kaartjes en nog veel meer dingen waar IK blij mee ben. Dus dat heb ik weer terug. (zo blij mee) Ben nu alleen nog wat pasjes kwijt voor het duiken. En natuurlijk mijn geld mobiel en mp3. Vanavond om 17.30u werd ik opgehaald voor een feestje. Was super gezellig. Was gewoon bij mensen thuis. Prachtig huis aan de zee met palmbomen, zwembad strand en alles. Prachtig. Ze waren erg meegaand met me, wat er allemaal gebeurt was. En ik moest maar niet weer achter ze aan rennen. (was de tip). Maar dit gebeurt mij nooit meer. (hoop ik)
Nu zit ik in het oude bed van Loes. Die geland is in Nederland toen ik bezoek had vannacht. En hoop dat ik zo een beetje kan slapen.

Iedereen bedankt voor het opvangen van mij vandaag .
Komt nu weer helemaal goed.
Heb zin in morgen.
Hoop meer geluk.

Mis jullie dikke KUS

  • 22 Januari 2008 - 07:06

    Marga:

    Nou, ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat je een saai leven hebt! Wat een verhaal weer, Gelukkig heb je een aantal persoonlijke dingen terug en je zult ook wel goed verzekerd zijn.
    Maar het ergste lijkt mij de ervaring dat er ineens iemand naast je bed staat. Je moet het er maar veel over hebben (leve skype!) om dit te verwerken.
    Zet hem op!

  • 22 Januari 2008 - 07:18

    Ida:

    Dag lieve schat,
    Knap van je hoe je het allemaal onder woorden hebt gebracht. vooral je laatste zinnen laten zien dat ze jou niet zomaar klein krijgen. Ben supertrots op jou. Gelukkig heb je de spullen die voor jou echt van waarde zijn weer terug. De rest is wel te vervangen.Hou je haaks, we skypen!!

  • 22 Januari 2008 - 13:48

    Ria:

    Hee lieve meid!

    Wat een verhaal zeg, tjonge! En idd, zoals Ida al zegt: Ze krijgen jou niet zomaar klein ;) Topper!!

    Wat goed dat je (bijna) alles weer terug hebt!

    Ben blij dat je verder wel gewoon \"je ding\" blijft doen.

    Pas op jezelf meid! Ik mis jou ook ;)

    kus!

  • 22 Januari 2008 - 15:42

    Jan Willem:

    he lieve zus
    ik heb het erg met je tedoen gehad.
    maar ik ben super blij voor je dat je
    toch je tas met boeken en logboek
    weer terug hebt.
    en dat je door de mooie dingen daar
    gewoon weer gezellig door gaat.nu ga ik je site ff goed bekijken.ik hou heel
    veel van je en hoop dat je nog hele goeie dagen mag hebben daar in bonaire.
    hele dikke zoen en tot skype(hoop snel)
    jan willem en grietje

  • 22 Januari 2008 - 15:46

    Jan Willem :

    zoals ria zegt.je bent echt een topper;)

  • 22 Januari 2008 - 15:58

    Debora:

    Heey zus

    Tjonge jonge ze moeten jou ook wel hebben he. Wat verschrikkelijk voor je zeg. Wat ontzettend eng dat er ineens iemand naast je bed staat. Waar halen ze het lef vandaan om via het raam boven jouw bed binnen te komen en jouw spullen mee te nemen. Ben wel blij dat je in ieder geval je logboek terug hebt. Knap dat je zo goed je verhaal hebt kunnen verwoorden. he meiske PAS GOED OP JEZELF!!! Ben blij dat je niet meer alleen slaapt! en hopelijk kun je het een plekje geven.


    Ik hou van je xdeb

  • 22 Januari 2008 - 15:58

    Jan Willem:

    en nog heel erg bedankt voor
    al het tweede kaartje.
    erg mooi he die spiraal
    zo omhoog:0

  • 22 Januari 2008 - 16:02

    Debora:

    Heey zus

    was vergeten te zeggen dat ik heeeeeeeeel trots op je ben!!!!!!!
    Toppertje

    xdeb

  • 23 Januari 2008 - 14:26

    Wietske Trip:

    hoi Mirjam
    Van je moeder gehoord van jou avontuur daar. Wat erg . Maar inderdaad zoals de meeste reakties zijn, gelukkig dat je de voor jou kostbare en niet te vervangen spulletjes terug hebt.
    Ze moeten jou ook wel hebben he!
    In ieder geval voor later (weer terug op school)een stoer verhaal.
    Ik hoop dat je daar nog wel een hele mooie tijd zult hebben, en niet te veel van dit soort "grappen".
    Ik vind het wel leuk om zo je ervaringen te lezen.
    (tip van Ida)
    We zijn weer samen aan het werk op het moment.

    Geniet van alles wat je ziet en nog zal beleven.
    groeten Wietske

  • 23 Januari 2008 - 19:11

    Gerda Bakker:

    Hoi Mirjam,

    Jeetje, wat een toestanden! Hoorde het van je moeder. Net zoals deze site. Leuk hoor, zo kan iedereen je avonturen volgen en een berichtje achterlaten. Ben blij dat je je persoonlijke spulletjes terug hebt, want die zijn onvervangbaar. Ik hoop dat je alles een plaatsje hebt kunnen geven en weer vol goede moed verder gaat. Maar dat lukt je vast wel. Ik blijf je avonturen volgen en laat nog wel eens een berichtje achter. Nog heel veel plezier daar!!

  • 24 Januari 2008 - 11:03

    Stien:

    he jakkes dat je dat nu moet meemaken, gelukkig heb je ook mooie verhalen
    probeer het achter je te laten meid

    hier alles goed, klein griepje, wel vervelend want ik ga morgen op wintersport, hou je side nu goed in de gaten

    groet stien

  • 24 Januari 2008 - 14:10

    Wenda De Graaf:

    Hoi Mirjam,

    Jeetje, wat een avondtuur, hoorde van je moeder wat jouw overkomen is.(ben een collega v je moeder, paar jaar terug hebben wij elkaar gezien bij jullie thuis,Jij liet toen aan mijn dochtertje jullie vlaamse reus zien !!misschien weet je het nog.)
    Dit is in elk geval een stage om nooit te vergeten !! Je bent heel wat ervaringen rijker.Mirjam geniet van al het moois wat deze stage brengt ,en de tegenslagen een plekje geven.
    Heb respect voor je, je doet het toch maar even, op de ander kant v d wereld, zonder al de mensen die je lief hebt.
    Mirjam zet em op en maak er een geweldige tijd van!

    Groetjes wenda.

  • 31 Januari 2008 - 15:13

    Annie Pool .:

    Hé Hallo Mirjam.

    Wij vinden het geweldig goed hoe jij hier mee omgaat ik weet niet of ik wel zo koelbloedig had gereageerd Toppie hoor. laat je niet klein krijgen en geniet van al het moois om je heen en probeer dit maar naast je neer te leggen.
    heel veel groeten en alle goeds voor jou
    van Gradus en Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

bruin haar
bruine ogen
bruine huid

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2008

Thuis

18 Maart 2008

Tot snel

17 Maart 2008

laatste dagen

15 Maart 2008

onderwater kaart

15 Maart 2008

14-3

bruin haar bruine ogen bruine huid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 11849

Voorgaande reizen:

03 Januari 2008 - 19 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: