28-1-2008 al weer een mooie dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu 28-1-2008 al weer een mooie dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu

28-1-2008 al weer een mooie dag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

Zozo, alweer een hele mooie dag gehad. 7 uur uit bed. Ontbijten en snel aan het werk. Ik mocht vanmorgen mee met de boot. We zijn dit keer niet naar klein Bonaire geweest. Maar naar het noorden van Bonaire. We zouden op zoek naar het zeepaardje, die was gespot op een duikstek daar. De duikstek bleek bezet te zijn. Dus moesten we naar een duikstek een paar honderd meter verder op. Helaas konden we niet bij het zeepaardje kijken (maar ja, die had ik hier al eens gezien). Voor de gasten was het wel sneu. Toch een prachtige duik gemaakt. Niets mis mee. Veel gezien. We waren rond een uur of 11 terug. Op de duikschool heb ik nog wat geleerd voor mijn dive master. (zo lekker he in het zonnetje). Totdat er ineens iemand zei: "heeeeej DOLFIJNEN". En ja hoor. Veel!!!!, och zo veel ik denk wel 20 of zo. (helaas geen fototoestel). Oh wat was dat mooi. Ze kwamen ook heel ver boven het water uit. Ze sprongen niet hoor. Toen er een groep dicht bij kwam kon ik het niet laten om even in het water te gaan. Dus heb ze ook nog gehoord. Prachtig.
In de middag mocht ik mijn eerste check-dive doen. (Dat houdt in dat er een nieuw iemand komt bij wannadive, die geef je een beetje een rondleiding, in het water kijken hoeveel lood je nodig hebt. Of hij/zij vertrouwd is met het materiaal, dat soort dingen). Met Linda ging ik duiken. Hele aardige mevrouw. Ze vertelde wel dat ze in het verleden moeite had met klaren. (dat is de druk gelijkmaken in je oren als je afdaalt) maar dat ging deze duik erg goed. Vond ik wel stoer van mezelf. Ook Arendjan (de vriend van Mirjam een andere instructeur hier) ging mee met de duik. Gewoon omdat hij geen buddy had. Maar wel een fototoestel. Haha.
Hij heeft heel veel mooie foto’s op mijn verzoek gemaakt. Morgen geef ik hem een CD en brandt hij de foto’s erop. Dus die komen zo spoedig mogelijk. De duik ging perfect. We wisten van gekkigheid niet meer waar we kijken moesten. Jaja. Aan de ene kant zagen we een frenche angel, daar vlakbij een queen angel (zoek maar op op google, zo mooi) daarnaast zwom een schildpad. En daar onder als het al niet gekker kan een frogfish (erg zeldzaam, en moeilijk te spotten) Uiteraard was er nog veel meer moois te zien. Maar dat hou ik lekker voor me zelf. In de hoop dat jullie nog eens op bezoek komen om het met eigen ogen te zien. Haha.
Grapje. Om 17.00 uur moest ik achter de bar staan. Eerst dacht ik: er komt geen kip. Maar het werd uiteindelijk nog best gezellig. Ik moest aan het einde van mijn bardienst helemaal alleen afsluiten. Dat vond ik best stoer om te doen. Je wilt echt niet weten hoeveel sloten hier zijn. Voor elke deur minimaal 3. Maar jij en ik zijn er al lang achter dat je de boel niet veilig genoeg kunt opbergen. Al ga je er zelf naast liggen… nog nemen ze mee wat ze willen.
Zo bleek gister toen ze mijn oude kamer weer wouden gebruiken, dat ze het slot niet meer open kregen. Ze hadden er met een schroevendraaier of zo ingezeten. Dus wat blijkt nu. Die jongens die bij mij op bezoek waren, zijn waarschijnlijk nog eens terug geweest om de rest van mijn spullen op te halen. Maar helaas. Ik sliep er niet meer.

Maar goed. Mijn dag zit er weer op. Op naar morgen.
Morgenochtend ga ik weer mee met de bootduik. Ik had vanavond aan de bar reclame gemaakt voor de bootduik. Dus ik zit morgen met die mensen aan boord. Vind ik ook wel weer knap. Haha.


Groetjes aan jullie allemaal daar in dat koude kikkerlandje:P:P

P.S. Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Ik vind ze allemaal even mooi. En het is leuk om te weten en te lezen dat er zo veel mensen met me meeleven. BEDANKT

  • 29 Januari 2008 - 07:53

    Gerda Bakker:

    Hoi Mirjam,

    Geweldig dat je het nog zo naar je zin hebt!! Gelukkig was je niet meer op je oude kamer, anders was je misschien weer alles kwijt geweest!
    Slaap je nu alleen of met meerdere?
    Ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen, hoop dat er nog vele zullen volgen.
    De foto´s zijn ook erg mooi, ben benieuwd naar de andere.
    Geniet maar lekker van al dat moois!!

    Groeten, Gerda.

  • 29 Januari 2008 - 08:40

    Ida:

    Hoi, hoi,

    Wat weer een mooi verhaal, je maakt inderdaad goede reclame voor de onderwaterwereld. Maar je moet daar wel enorm op je spullen passen, dat is dan wel weer jammer. Ben blij dat jij het nog zo naar je zin hebt en de foto's zijn prachtig. Geniet er maar van want de tijd gaat razendsnel. We sms-en, bellen, msn-en of skypen or whatever!!
    Liefs, Ida (mama)

  • 29 Januari 2008 - 10:30

    Debora:

    Heej zus

    Nou je hebt idd weer genoeg beleefd. Je kan het allemaal mooi verwoorden vind ik. Ik mag je verhalen heel graag lezen. Fijn dat je zo kan genieten van alle mooie duiken. Dus ze zijn weer op je kamertje geweest. Wat een lefgozers zeg!!!! Gelukkig sliep je daar niet meer man. Ik zie uit naar je volgende verhalen. Geniet van alles!

    Love you xdeb

  • 29 Januari 2008 - 13:48

    Ria:

    Hey wijffie..

    Vind het ook echt superfijn om je verhalen te lezen. Je kan het idd erg mooi verwoorden, kan me echt een voorstelling maken van hoe je het daar hebt.
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar. En ben blij dat je niet meer alleen op die kamer ligt zelf..

    Ben erg benieuwd naar je mooie foto's!!

    Love You!!

    Kuss

  • 29 Januari 2008 - 15:23

    Loulou:

    heej mirjam!

    Wat een leuke verhalen schrijf je! ik zie het helemaal voor me hoe prachtig het allemaal moet zijn daar!! en de foto's echt mooi!
    Ik lees dat je al veel hebt mee gemaakt daar! Vooral hele leuke ervaringen gelukkig :)

    Veel plezier meis! geniet er van!
    liefs loulou!

  • 29 Januari 2008 - 19:42

    Stefan:

    Hee die Mirjam,

    Wat een geweldig verhaal! Door je verhaal neem je ons helemaal mee in je Bonaire avontuur, Het is duidelijk dat je het goed naar je zin hebt, en dat w.s. drie maanden voorbij zijn voor dat je er zelf erg in hebt.
    Het lijkt mij een hele belevenis dat je dolfijnen hebt gezien en gehoord!
    Maak maar lekker veel foto's van de onderwater wereld daar, het lijkt wel een aquarium, alleen dan groter en kan jij er in zwemmen, is niet verstandig als wij dat hier doen.
    Maar wat een eikels dat ze weer geprobeerd hebben om in te breken in je kamer, gelukkig slaap jij daar niet meer.
    Ze zouden eigenlijks geen sloten op je deur moeten doen, maar stroom op de klink!!

    Nou meid hou je taai, en geniet van al het moois!!!

    Liefs

    Stefan


  • 29 Januari 2008 - 22:15

    Jan Jongerius:

    Hallo Mirjam,

    Na het lezen van al je avonturen daar wil ik graag wat laten horen van me. Je hebt je heel goed staande gehouden en weet ondanks alles te genieten van al het moois wat de zee daar te bieden heeft. Bovendien geniet je van de gezelligheid in de bar s,avonds. Het is een groot avontuur om naar zo,n eiland te gaan en ik vind het prachtig dat je dat aandurft. Dat het weer daar prachtig is en er onder water van alles te genieten is weet ik nog van mijn bezoek aan Aruba. Heerlijk om daar te zijn, mooie stranden, lekkere drankjes en het snorkelen in de zee was indrukwekkend. Bij het duiken zal het nog indrukwekkender zijn.
    Je hebt er al weer een aantal weken opzitten en aardig je draai gevonden. Mooi om te lezen dat je steeds meer verantwoordelijkheid krijgt en daar van geniet als het goed gegaan is. Mirjam je bent gewoon een toppertje.
    Hou je haaks en geniet, heel veel groeten

    Jan jongerius

  • 30 Januari 2008 - 12:11

    Arjan:

    Ik ben inmiddels alweer een week terug in Nederland. Alles bevalt daar nog altijd heel erg goed? Stuur maar weer eens een mailtje, erg leuk!

  • 30 Januari 2008 - 17:28

    Marga:

    Hoi Mirjam,
    Nou ik knap hier in het grijze Nederland hartstikke op van jouw prachtige foto's vol kleur.
    Echt geweldig! En dan jouw spannende verhalen er nog bij...Super!

    groetjes,
    Marga

    PS ik heb voor jou wat webruimte bijgekocht zodat je nog een heleboel foto's erbij kan plaatsen! Ik kijk er naar uit.

  • 30 Januari 2008 - 18:34

    Minja:

    Wauw....ben er stil van....prachtige verhalen! (ook een iets minder avontuur las ik, klote voor je...hoop dat je weer een beetje van de schrik bent bekomen....)

    Vol trots maar ook vol verbazing lees ik je verhalen....de tijd staat niet stil blijkt wel, niet alleen wij worden groot, jij ook! :)

    Ik lees hoe een volwassen meid een geweldig avontuur beleeft en prachtige dingen ziet, echt supergeweldig!!
    Ik ben heel erg blij voor je maar ook stiekem wel erg jaloers....wie wil dat nou niet.... :P

    Nou meid, hou je haaks en zet m op, die 100 red je wel! :D
    En vergeet natuurlijk vooral niet enorm te genieten, voor je het weet is het voorbij....

    Heel veel liefs en een hele dikke kus XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 31 Januari 2008 - 18:51

    Ria:

    Waauwww!! :D

    Mooie foto's zeg!!! :D

    Dat wilde ik éven melden! :)

    Kus!

  • 01 Februari 2008 - 06:47

    Ida:

    Deze keer sluit ik me bij Ria aan, prachtige foto's! en wat zwaai je lief. Het is ook wel heeeeel helder water daar.
    Liefs Ida

  • 01 Februari 2008 - 12:06

    Marja Bladt:

    Hallo Mirjam,

    Geweldig om je verhalen te lezen en je mooie foto's te bekijken,volgende keer je fototoestel mee want die dolfijnen moet je schieten.Dat is echt uniek.
    Ben onder de indruk van deze site ik wist niet dat dit allemaal mogelijk is.
    Je hoort natuurlijk wel eens wat maar als je het dan ziet.
    Nou meis ik ben blij dat je niet meer op die kamer lag wees voorzichtig en veel liefs maar weer van ons.

    Groetjes Marja.


  • 02 Februari 2008 - 15:46

    Anne:

    Hai Mirjam!
    Alweer zo'n leuk verhaal om te lezen, vind het fijn te lezen dat je 't zo naar je zin hebt! :) En je fotos zijn ook super, zoo mooi..! Raar idee dat je daar echt bent, zo perfect lijkt het allemaal!

    Dikke x,
    Anne!

  • 03 Februari 2008 - 11:32

    Stien:

    hey famke

    mooie foto`s heb je gemaakt, kom net terug van wintersport maar ik moet zeggen bonaire is ook niet erg voor een bezoek, ziet er geweldig uit, vooral die kikker in de w.c., maar goed dat je de squat getraind hebt, hoef je niet te zitten.

    geniet ze nog, hou je in de gaten

    groet stien

  • 03 Februari 2008 - 14:26

    Wietske :

    hallo Mirjam,
    Vandaag even weer op jou site gekeken, wat een belevenissen zeg. en wat een prachtige foto's.
    Wij hebben in Australie ook dolfijnen gezien, maar niet kunnen horen. Dezen waren dan ook goed dichtbij. Ik vond het al indrukwekkend, laat staan dat je ze dan ook nog kan horen. Geweldig.
    Voor die kikker hadden ze me oversea's ook gewaarschuwd, maar heb het niet in het echt gezien. BRRR.
    Je hebt het daar ook maar behoorlijk druk zeg!'s ochtens vroeg op en de hele dag bezig. Maar het is vast ook heel lekker om zo bezig te zijn met het prachtige weer.Geniet ervan, en ik ben weer benieuwd naar je volgende verslag
    doeg
    Wietske

  • 03 Februari 2008 - 22:46

    Wytske De Haan:

    Hallo Mirjam,

    Ik ben een collega van je moeder een ben een oude klas genoot van Debora.
    Had van je moeder al vele verhalen gehoord en was erg benieuwd geworden.
    Vind het erg knap van je dat je in je eentje naar zoon ver land bent gegaan, het is een hele onderneming en het is niet niks.
    Had van je moeder gehoord dat er bij je op de kamer was ingebroken , jakkes wat eng!!
    Gelukkig ben je er goed van afgekomen en heb je zelf verder niks.
    Je hebt wel lef dat je er ook nog achter aan bent gegaan, je moeder was er wat minder blij mee.
    Maar kan er gelukkig nu achter af wel om laggen omdat het goed was afgelopen.
    Las in je verhaal dat de politie er niet veel aan deed om sporen op te zoeken in je kamer, zul je ook wel niet mee maken.
    Mijn vriend heeft voor 9 maanden op de Nederlandse Antillen gezeten, en heeft zoon beetje het hele eiland gezien.
    Ook hij hij heeft daar het een en ander mee gemaakt, en als het op de politie aankomt wordt er vrijwel niks gedaan.
    Ben er zelf ook 2 weken geweest en het was fantastich, heb veel gezien en veel gedaan.
    We zijn ook veel naar Mambo beach geweest,daar zul je vast wel van gehoord hebben, het is een soort discotheek aan het water in de open lucht.
    Mocht je de kans hebben zou ik er zeker heen gaan. het is daar altijd erg gezellig.
    Ik hoop dat je er nog een hele leuke tijd zult hebben en ben benieuwd naar je volgende verhaal en je mooie foto`s.
    Succes en geniet er van!!!!!!

    Groetjes wytske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

bruin haar
bruine ogen
bruine huid

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2008

Thuis

18 Maart 2008

Tot snel

17 Maart 2008

laatste dagen

15 Maart 2008

onderwater kaart

15 Maart 2008

14-3

bruin haar bruine ogen bruine huid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 11847

Voorgaande reizen:

03 Januari 2008 - 19 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: