Even in het kort was ik deze week gedaan heb. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu Even in het kort was ik deze week gedaan heb. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mirjam875 - WaarBenJij.nu

Even in het kort was ik deze week gedaan heb.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Maandag 18 februari
Ik heb 's morgens gewerkt. Ik mocht met Rob mee lopen met zijn klasje. Ze deden een open water cursus. Eerst kregen ze theorie. Tijdens hun theorie moest ik alle duikspullen klaar maken. Daarna hebben ze in het zwembad een aantal oefeningen gedaan. Toen door naar de zee. Helemaal leuk. Maar ze hadden veel moeite met het drijfvermogen. Een man had zo'n last van zijn voorhoofd dat hij nooit meer mag duiken.
In de middag zijn Nicole en ik langs veel winkels geweest om het ontbijt van de hut een beetje op te leuken. Maar wat een gezoek om de winkels te vinden. Was wel gezellig. Hebben we weer een hoop van Bonaire gezien. Om 17.00 uur heb ik de bar geopend. Was weer gezellig druk.

Dinsdag 19 februari
Vandaag de hele dag mee gelopen met Rob en zijn klas. Nicole deed ook mee. Zij ging voor haar eerste duik. Maar eerst gaf Rob weer theorie en maakte ik de spullen klaar. Toen weer oefeningen in het zwembad. Daarna de eerst duik voor Nicole. En ja ja. Dat was nu net mijn 100ste duik. Ik had me iets meer voor gesteld van duik 100. Ik moest constant iemand helpen met onder water blijven. Maar Nicole deed het erg goed. En ik kreeg een Wannadive T-shirt. Dus dat was wel weer gaaf. Na de pauze hebben we de hele middag in het zwembad gelegen om oefeningen te doen. Oeee wat was dat koud. En wat moest ik nodig plassen. 17.00 uur heb ik de bar gedaan. Was al weer dikke pret.

Woensdag 20 februari
Ben begonnen met tanks rijden. Toen ik terug kwam was Rob al met zijn klasje in het zwembad om de laatste oefeningen te doen. Ik ben er nog even snel bij in gesprongen. Maar al snel gingen we de zee in. We hebben in de zee ook allemaal dingen geoefend. Daarna een poging gedaan om te duiken maar het ging nog erg moeilijk allemaal.
In de middag deden ze theorie examen en zo. En ik heb tanks gevuld en al die dingen.
'savonds zijn Nicole en ik mee uiteten genomen door 4 gasten van de hut. We zijn echt heel luxe uiteten geweest. Er was hier ook een maansverduistering. Prachtig om te zien. Na het eten zijn we naar de pop quiz in Havana geweest. Was wel weer leuk. Lekker gedansd. De terugweg naar huis hebben we nog even van de maansverduistering genoten, bij de zee. Was echt mooi.

Donderdag 21 februari
Toen ik aankwam op de duikschool heb in eerst schoon gemaakt. Toen we aan de koffie zaten belde Mirjam op dat ze misschien haar vinger had gebroken. (ze had een trapje opgetild en kreeg haar vinger er tussen.) Ze was bij City en Roeland heeft haar naar het ziekenhuis gebracht. Ik moest toen bij City zitten. Was wel leuk. Sylvia kwam langs. Ze had met Mirjam afgesproken. Dus ik heb haar het hele verhaal gedaan. Sylvia heeft me ook even uitgelegd hoe de kassa werkt. Helemaal hip. Ik heb mijn eerste 3 dingen verkocht. En heb zelf een nieuwe duikbril en logboek gekocht. Want mijn oude was vol.
In de middag ging ik mee met duik 3 voor de klas van Rob. Ik zag een hele goede vooruitgang bij de duikers. Echt leuk om te zien. Nu hebben zij ook een beetje van de zee gezien.
Om 19.00 uur hebben Fred en ik de nacht duik bij de Town pier gedaan. Prachtige duik. Veel kleuren daar. Zo mooi. De duik ging ook erg goed. Na het duiken hadden we nog even een biertje gedaan. Toen ik bij Eden mijn spullen aan het ophangen was, belde Nicole. Of ik ook uiteten wou. We zijn naar Mi banana geweest. Dat is een lokaal tentje hier. Andy was ook mee. Nicole en ik hebben ons helemaal rot gelachen om Andy. Wat een man is dat toch.
Toen we terug waren hebben we voor onze kamer nog even een biertje gedaan. En toen op bed

Vrijdag 22 februari
Eerst tanks gereden. Daarna de laatste duik met Rob zijn klas. Ze deden het zo goed. We hebben een super mooie duik gemaakt. We hebben heel veel gezien. Een hele dikke groene Moray. Denk wel 1.5 meter. Ook hebben we een Frogfish gezien en nog zo veel meer. In de middag heb ik weer tanks gevuld. Ik zou naar de Salt pier. Maar dat ging niet door omdat we geen vergunning kregen. Toen mocht ik een duik doen met 2 mensen die al een tijdje niet gedoken hadden. Was echt heel leuk. Weer veel gezien. (het is hier wel heel mooi hoor)
's avonds hebben we gegeten bij City met Mike, Stefan (de broer van Mike), Andy Nicole en ik. Daarna weer even op stap naar Havana.

Zaterdag 23 februari
Vanmorgen was ik vrij. Heb geslapen tot 9 uur daarna de was gedaan en met Wierd gebeld. In de middag heb ik tanks gevuld. En me kapot verveeld. Want het was zo rustig.
's avonds hebben Nicole en ik knakworstjes gegeten. Daarna zijn we naar de salsa avond gegaan. Was erg gezellig. Een jongen die mee deed aan de duik cursus gaf les in salsa dansen. Hij wil hier een dans school beginnen.

Zondag 24 februari
Ben de dag begonnen met lekker op bed blijven liggen. Om 10 uur was ik er zat van.
Heb even de kamer opgeruimd, en dat soort dingen. In de middag had Nicole een eitje voor me gebakken. LEKKER. Daarna heb ik een Laser (zeilboot) gehuurd. Ik heb echt zo mooi gezeild. Het was mijn eerst keer zeilen op zee. (spuiten) Maar dat hoop ik zeker nog een keer te doen. Die man van de zeilschool wou me gelijk wel aannemen als zeilinstructeur. Haha. Maar ja ik kom hier om te duiken. Gasten van de hut hebben ons 'savonds meegenomen naar Plaza. Daar is een bar met strand en palmbomen. Je weet wel zo'n plek van je dromen. Goh, wat was het daar mooi. En super gezellig. Ook de cocktails waren daar goed bij zonsondergang (heb zeker aan je gedacht mama). Heb zelf nog een biertje over me heen gehad. Een man liet hem vallen. Haha, wel koud. Daarna zijn we uiteten gegaan bij de Rib’s. lekker eten daar. Je krijgt al het eten uit een mandje. Dat is wel raar.

Maandag 25 februari
Ik heb nog geen idee wat ik ga doen.

Dinsdag 26 februari
Nog 3 weken!!!!


  • 25 Februari 2008 - 07:02

    PauL:

    Wat weer een verhalen helemaal te gek. Gefeliciteerd met je 100ste duik nu ben je duikmaster dat is niet mis.
    Was het zeilen op zee in de deining ook moeilijk? Was je nog in in planné met jede Laser? Wat een eer dat hij je gelijk al wel wou hebben als zeil instructeur dan heb je vast wel even laten zien dat je de beste bent in het zeilen met een Laser. geniet nog maar even drie weekjes want voor je het weet ben je weer thuis en zeker moet je nog een keertje lekker zeilen gaan We wachten op nieuwe verhalen van je.

    Paul

  • 25 Februari 2008 - 07:20

    Ida:

    Dag meiske,

    Ik moet je nu langzaam maar een beetje gaan voorbereiden, het is hier heel saai hoor!!
    Het was weer een mooi verslag van de afgelopen week. Dus eindelijk gezeild, doe je wel een beetje voorzichtig want de zee is groot hoor. Gefeliciteerd met je 100e duik. Ben blij dat je af en toe nog even aan me denkt, al is daar tegenwoordig wel een coctail voor nodig (grapje). Maak er nog maar even 3 mooie weken van!! Geniet nog maar lekker van het relaxte sfeertje, de zon, de zee, het strand, de onderwaterwereld, uiteten,duiken,zeilen,en weet ik wat allemaal.
    Veel liefs van mij.

  • 25 Februari 2008 - 12:27

    Grietje:

    Hoi Mirjam

    Wat leuk dat je van elke dag wat hebt geschreven. En dinsdag je 100ste duik gemaakt, gefelciteerd.
    Had je eerder een hele week mee gelopen met Rob zijn klas? Lijkt me mooi om te zien hoe ze groeien in zo'n week.
    Wel grappig dat je Bonaire boven en onderwater ziet. Je zal het nog missen als je over drie weken weer thuis bent. Al dat moois daar onder water.

    Veel plezier deze week, dat komt vast wel goed als ik zo jou verhalen lees.

    Groetjes, Grietje

  • 25 Februari 2008 - 12:34

    Ria:

    Woeii, een nieuw verhaaltje! Ik vind het zo mooi, die verhalen van je. Je kan goed schrijven, wist je dat?

    Kan me helemaal voorstellen hoe je het daar hebt, en hoe jouw dagen eruit zien. En dat klinkt niet verkeerd! Mooie foto's ook!

    Alles sluit bij elkaar aan. De verhalen kloppen met de foto's, en andersom! ;)

    Gefeliciteerd met je 100ste duik! Hoeveel moet je nu nog op Bonaire maken?

    Geniet ervan, en bereid je maar voor op een hoop toetjes bij terugkomst ;)

    Haha heel veel liefs + dikke kus

  • 25 Februari 2008 - 13:00

    Yannic:

    heej mirjam!

    Tof al 100 duiken.
    Houd je je hoofd wel een beetje boven water?

    Groetjes

  • 25 Februari 2008 - 13:40

    Marga:

    Dat zal even wennen zijn straks in Nederland. Als ik het zo lees dan ga je haast elke dag uit eten bijvoorbeeld.
    Gefeliciteerd met je 100ste duik!
    Het lijkt me heerlijk dat duiken, zeker als ik jou zo lees.

    Nog veel plezier daar. Nog maar drie weken de tijd om kaartjes te versturen ;-) Jan en Marga

  • 25 Februari 2008 - 16:10

    Debora:

    Ontzettend leuk man dat je per dag eff een stukje hebt geschreven. Mooi leventje zo hoor!!! Dus de 100e duik gemaakt van harte!! Op naar nog meer mooie duiken om nooit te vergeten!! Leuk dat nicole nu ook heeft geproefd van het duiken. En vond ze het mooi? En ook nog gezeild op zee! Echt stoer! Leuk ook dat hij je wel in dienst wilde nemen. Zegt natuurlijk ook wel genoeg of niet dan. He kijk uit naar je nieuwe verhalen! Hopelijk tot snel.

    xdeb

  • 25 Februari 2008 - 17:58

    Simone:

    Hellow Mirjam!!

    Je houd je paps en mams goed op de hoogte (en ons ook) dat is wel heel fijn.

    Blij dat je het daar zo naar je zin hebt, ondanks dat je ook het thuisfront wel mist.

    Je 100ste duik!! jeetje, nou je hoort nu echt 100% bij de ervaren duikers. Gefeliciteerd!! Moet je volgend jaar maar weer terug als zeil instructrice... haha.

    Nou meid geniet nog van je 3 weken, voordat je het weet zit je weer in nederland, en dan mis je bonaire.

    Groetjes simone

  • 25 Februari 2008 - 22:14

    Anne:

    Heee Mirjam!!! Zoo leuk dat je zo vaak op je blog een verhaaltje achterlaat! En al je foto's... ik zal t nog gaan missen als je weer thuis bent ;) haha!
    Gefeliciteerd met je 100e duik! :D
    Ik begin ook al een beetje met aftellen, haha, droomde laatst zelfs al dat je weer thuis was hahah! Grappig he!
    Maar... geniet nog maar lekker van de komende 3 weekjes, hoop dat je nog veeeel moois mag meemaken!!
    Tot snel! xxx Anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

bruin haar
bruine ogen
bruine huid

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2008

Thuis

18 Maart 2008

Tot snel

17 Maart 2008

laatste dagen

15 Maart 2008

onderwater kaart

15 Maart 2008

14-3

bruin haar bruine ogen bruine huid

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 11852

Voorgaande reizen:

03 Januari 2008 - 19 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: